Tuesday, November 15, 2005

Famous Grouse


Ik heb van Dirk nog een foto gekregen van de herfstvakantie die zeker niet mag ontbreken op mn blog. Ik kon hem echter niet eerder plaatsen dan nu omdat ik em niet ge un-zipped (of zoiets) kreeg. Maar met wat hulp van Giljam is dat nu gelukt.

Grouses, of the wel gewoon fazanten, zijn natuurlijk iets typisch Schots, ze hebben er zelfs een Whisky naar genoemd - hoewel dat nu ook weer niet zo moelijk is gezien de vele whisky merken die ze hier hebben - . Maar wat wel bijzonder was was dat we er in de herfstvakantie heel veel hebben gezien. Soms wel 7 tegelijk. Hele zwermen waren het. Nu kon ik er met mijn 3X zoom natuurlijk geen goede foto van maken. Gelukkig had Dirk die mogelijkheid wel, vandaar dus deze foto.

2 Comments:

Blogger Dirk said...

This comment has been removed by a blog administrator.

22:07  
Blogger Dirk said...

Hé leuk dat 'ie er staat!
Voor de fotografen: de foto is digitaal gemaakt met zoom 200 mm (35mm equivalent) + 2x digitale zoom (niet-geïnterpoleerd), dus op 400 mm. Niet-geïnterpoleerd betekent dat mijn 8 megapixelcamera er een 2 megapixelfoto van brouwt, waardoor de famous grouse van prima kwaliteit blijft, en zo smaakte hij trouwens ook maar dan gaat het weer over whisky.

22:11  

Post a Comment

<< Home